Dagsarkiv: 15 mars 2010

En söt bagatell

I fredags var vi på bio med klassen och såg Farsan av Josef Fares. En film som fått minst sagt blandade recensioner. Jan Fares är filmen. Hans rollfigur Aziz är underbar trots sina ibland fördomsfulla och gammalmodiga idéer. Det är … Fortsätt läsa

Publicerat i Tv, film och radio | Märkt , | Lämna en kommentar

Hjälp för snurriga?

Jag tappar bort mina nycklar väldigt ofta. Kanske kan den här lilla prylen hjälpa mig? Finns på Bluebox.se

Publicerat i Snyggt och bra! | Märkt | 2 kommentarer

Hejdå, ha det så bra

Varför har jag inte läst något av Kristina Lugn förut? Visserligen har jag stött på någon dikt när jag bläddrat i någon samling, men jag har aldrig läst en hel bok av henne. Mycket dumt. Hejdå, ha det så bra … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , , | 6 kommentarer