Dagsarkiv: 01 mars 2010

Astrid für alle

I torsdags började vi med en riktig svenskmarinering av våra elever då vi inledde vårt projekt om Astrid Lindgren. Det var min tur att inleda projektet och jag berättade om Astrid och några av hennes ungar. Pippi verkar ha spritt … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 6 kommentarer

Dagens undervisningsfrågor

Vi kom fram i morse att det faktiskt är lite löjligt att bara kalla de observationer vi gör för genusobservationer. Det handlar om så mycket mer, kanske framför allt en start på diskussioner om olika klassrumssituationer. Hur ser gruppindelningen ut … Fortsätt läsa

Publicerat i Genus | Märkt , , | 2 kommentarer

Deckarutmaning januari-februari

När jag märkt att det inte bara är jag som läser deckare för mig själv, utan faktiskt fått sällskap är det hög tid för en sammanställning. I januari har jag hittat en del inlägg, men ännu inte någon i februari. … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 1 kommentar