Bokustoppen v.9

På veckans pockettopplista har Sheila O’Flanagans Syskonkärlek tagit sig upp i topp.  Jag har läst några böcker av O’Flanagan Luftslott som är  trevlig chic-lit om kärlek vid första ögonkastet och kampen för att att hålla den levande och Den jag ville ha som är en ganska underhållande berättelse om två vänner som inte setts på tio år.

Someone special, som Syskonkärlek heter på engelska finns i min hylla. Dags att ta ner den med andra ord och njuta en stund av en (förhoppningsvis) trevlig historia.

Sigrids hemlighet av Karin Wahlberg är ny på listan på plats nio. En bok som jag mycket väl kan tänka mig att läsa. Har läst några böcker av Wahlberg som varit bra, men det var riktigt länge sedan.

En gammal bekant kommer också tillbaka på plats 10. Nu har alla läst Snabba Cash och vill fortsätta med Aldrig fucka upp en bok som var med i utmaningen redan förra året. Jag läste knappt hundra sidor och gav sedan upp. Kommer inte att göra något nytt försök, men peppar en elev som håller på att ta sig igenom den.

På fredag kommer Gängkrig 145 i pocket och den har jag precis börjat läsa. Helt okej om den tar sig upp i topp på listan alltså.

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar