Bokfrågornas ABC del 15

Bokstaven O den här veckan och snart dyker de riktigt svåra bokstäverna upp. Fasar redan för Q…

1. Ännu ett bokpris den här veckan, ett endast för kvinnor Orange Prize for Fiction som delats ut sedan 1996. Vet du något om priset? Har du läst böcker av någon pristagare? Är det bra med ett pris för kvinnliga författare?

2. Berätta om en bok som du tyckte mycket om, trots att du inte trodde att du skulle gilla den. En oväntad favorit alltså!

3. Jag är inget fan av Peter Harrysson, men tänker ändå sno ett av hans favorituttryck. Jag vill att du berättar om en bok som var olidligt spännande!

4. Och slutligen vill jag höra om en bok om ett mindre trevligt ämne. Har du läst någon bok om otrohet som du tycker är bra?

Jag gör som vanligt och skriver mina svar i ett annat inlägg, du gör också som vanligt och skriver i din egen blogg eller i en kommentar. Vill du bli hittad är det bra om du lämnar en kommentar och eller länkar hit så att vi får äran att läsa det du skrivit!

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 15

  1. Mikaela skriver:

    Roliga frågor! Du hittar mina svar här: http://booksoverpsychos.blogspot.com/

  2. Ylva skriver:

    Nu var jag visst bland de första.

  3. Pingback: Bokfrågornas ABC 15 – Fiktiviteter

  4. Helena skriver:

    Nu har jag också svarat, lite kniviga frågor idag…

  5. Emelie skriver:

    Jag har svarat!

  6. Pingback: Bokfrågornas ABC: bokstav 15 « Ett liv utan böcker är inget liv

  7. Bea skriver:

    Svårt,svårt denna veckan – vågar inte ens tänka vad Q kommer innebära!

  8. Pingback: Mirthful’s bookblog » Bøkenes ABC – O for OL endelig over

  9. Mirthful skriver:

    Føler at jeg trenger å skrive litt mer på en del av svarene, men har i alle fall svart noe…

    Lyrikminnen 3

  10. Pingback: Bokfrågornas ABC – O « Eli läser och skriver

Lämna en kommentar