Så vackert, så vackert

Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? är skriven av Bjørn Sortland. Redan titeln berättar att detta är en speciell bok. En bok utöver det vanliga.

Jag skulle kunna fylla ett inlägg med citat från denna underbara lilla bok. En så vacker bok. Så sorglig. Om en kärlek som inte kan övervinna allt. En skör kärlek.

Marcus, jag förstår att du vill älska. Att Ingrid blir den du älskar. Jag blir rörd av allt du gör för att fånga henne. Och Ingrid, jag gläds åt att du vågar älska trots allt.

Den första kärleken. Ren, skör, vacker och hotad. Tack för den här boken Bjørn. Den är underbar. Så omedelbar och så stark. Jag hade tänkt ge den till någon elev, men frågan är om jag kan vara utan den.

Vad är så skört att det bryts om du säger dess namn? ingår i Pocketförlagets serie IRL som släpptes igår. Läs den du också. Snarast.

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Så vackert, så vackert

  1. lifesdesire skriver:

    Gillar titeln så mycket att jag nog köper boken 🙂 vilken åldersgrupp är den skriven för?

  2. mariasbokliv skriver:

    ja den är underbar men det har varit svårt att sälja in den med det gamla omslaget… det här är iaf mindre trist.

Lämna en kommentar