Deckarutmaning januari-februari

När jag märkt att det inte bara är jag som läser deckare för mig själv, utan faktiskt fått sällskap är det hög tid för en sammanställning. I januari har jag hittat en del inlägg, men ännu inte någon i februari. Hojta till om du läst och skrivit så länkar jag till ditt inlägg!

Januaris författare var Håkan Östlundh

Släke lästes av:

Violen

Paulas Bokblogg

Theresans

Lilla O

Dykaren:

Ellisons Blogg

Lilla O

Februaris författare var Qiu Xiaolong

En röd hjältinnas död lästes av:

Lilla O

Violen hade redan läst Qiu Xiaolong och valde istället en annan ny bekantskap, Kristina Ohlsson.

I mars är det dags för Martin Edwards, som inte är översatt till svenska. Hans Liverpool-serie med 60-tals låtar som titlar verkar vara lite luriga att få tag på (några finns på Bokus, men är tillfälligt slut), men han har skrivit en annan serie om Lake District som finns både på Bokus och Adlibris.

Från april och framåt ska det inte vara några problem att hitta böcker hoppas jag. Jag har i alla fall lyckats hitta något av de flesta.

Det här inlägget postades i Böcker och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Deckarutmaning januari-februari

  1. kajakrille skriver:

    Kul!

Kommentera

