Bokfrågornas ABC del 19

Bokstaven S står på programmet när det är dags för den nittonde delen av Bokfrågornas ABC:

1. Jag är en språknörd. Lika bra att erkänna att en boks språk har stor betydelse för vad jag tycker om den. Vilken författare har det bästa språket enligt dig?

2. Det vimlar av syskon i böckernas värld. Vilka är dina favoriter?

3. Sagor hör bandomen till, men funkar även för vuxna. Vilken saga tyckte du bäst om som barn? Har du samma favorit nu?

4. Jag läste Fallet Vincent Franke för någon vecka sedan och Christoffer Carlsson har gjort ett soundtrack till den. En spotifylista som du hittar här. Gör ett soundtrack till en favoritbok. En låt, fem, tio eller kanske fler.

Ja se där fick ni något att bita i så att ni inte blir sysslolösa under påsken. Svara i egen blogg eller i en kommentar. Länka och eller lämna en kommentar när ni svarat så att jag och andra nyfikna kan hitta era svar.

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Bokfrågornas ABC del 19

  1. Annika skriver:

    Hmmm, här gäller det verkligen att tänka till 🙂

  2. Pingback: Bokfrågornas ABC 19 – Fiktiviteter

  3. Ylva skriver:

    Nu är jag också färdig!

  4. Pingback: Bokfrågornas ABC – S « Eli läser och skriver

  5. Eli skriver:

    Det var svårt den här veckan! Nu finns svaren hos mig:

    http://elilaserochskriver.wordpress.com/2010/04/04/bokfragornas-abc-s/

  6. Bea skriver:

    Det tog sin lilla tid men nu har jag också levererat svar på S:
    http://andthentherewasbeatrix.blogspot.com/2010/03/saker-pa-s.html

  7. Pingback: Mirthful’s bookblog » Bøkenes ABC – S er for slappe av

Lämna en kommentar