Dagsarkiv: 05 augusti 2009

I en klass för sig

Det är en dubbeltydlig titel som den svenska utgåvan av Curtis Sittenfelds Prep fått på svenska      I en klass för sig.  Huvudpersonen Lee tillhör på många sätt en egen klass då hon börjar på internatskolan Ault. En stor skillnad är … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , , | 3 kommentarer

Nytt av Anyuru

Jag har aldrig läst något av Johannes Anyuru vilket egentligen är konstigt då jag älskar att läsa lyrik. Jag behöver botanisera i lyrikhyllan igen helt klart. Idag läste jag i SvD om hans nya diktsamling Städerna inuti Hall och blev verkligen … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 3 kommentarer

Kulturfyran om Lars Kepler och pseudonymer

Det har varit rent ut sagt ett j-kla tjat om Lars Kepler och vem han eller hon kan tänkas vara. På Bokhora har diskussionen varit het och även om jag egentligen tycker att spekulationerna är lite överdrivna kan jag inte låta bli … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Krimalfabetet O

Krimalfabetet fortsätter och idag är det dags för bokstaven O: Det får bli två böcker på O som jag läst och rekommenderar. Orkestergraven Unni Lindell är en av de bättre om Cato Isaksen om mord i musikens värld. Olycksfågeln är … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 5 kommentarer