Dagsarkiv: 18 augusti 2009

Bokstaven P

P är andra bokstaven i A-Ö utmaningen: Bok: Populärmusik från Vittula av Mikael Niemi. En bok som alla verkar ha läst och alla verkar älska. Jag fattade inte alls storheten utan tyckte att den var riktigt tråkig och ointressant. Vad … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 3 kommentarer

Mer skola

Nu har terminen börjat, tidningarna är fulla med skolsnack och jag kan inte låta bli att skriva om det. Aftonbladet skriver om det som är verklighet för många, eleverna börjar och lärarna slutar. På min arbetsplats är vi hyfsat skonade … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | 4 kommentarer

Det här med betygsinflation

Att det existerar betygsinflation är ingen nyhet. Björklund påpekar riktigt att det pågått under säkert femton år. Så långt håller jag med honom, men hans förslag till hur problemet ska lösas gillar jag inte. Fler nationella prov och central rättning … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | 2 kommentarer

Dagens uppgift

Pim, pim pimelipim. Idag vankas det fortbildning. Vi ska lära oss allt om att kursivera och infoga bilder. Skönt att jag inte kan det innan och skönt att jag inte har något annat att göra. Vem var det som sa … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | 5 kommentarer