Dagsarkiv: 19 augusti 2009

Kulturfyra om vänskap

Veckans kulturfyra  är här och den handlar om vänskap. Så här skriver Rosemari: Jörn Donner sägs varit vän och ovän till Ingmar Bergman och om denna relation har Donner skrivit en bok. Ja vänskap, det är intressant. Där startar veckans … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt | 1 kommentar

Det handlar varken om monster eller maskiner

Det är något som fattas i skolan idag och det är inte hårdare tag. Istället saknas resurser nog att alltid kunna göra ett så bra jobb som man kunde önska. Istället för att uppmärksamma att skolornas budget krymper i takt … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | 2 kommentarer

Lite boktankar

Vardagen har dragit igång och det blir mycket skola och lite böcker även i bloggen just nu. Hoppas att ni som helst läser om böcker står ut. De senaste böckerna jag läst är Borta bäst av Sara Kadefors och Systerskap … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 5 kommentarer

Krimalfabetet Q

Dags för Q i Krimalfabetet. Hyfsat lurig bokstav! En författare har jag hittat som jag hade hoppats använda på X, men på biblioteket är Qiu Xiaolong placerad på Q. Jag tror nog att jag låtsas ovetande om det när vi … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 1 kommentar