Dagsarkiv: 03 augusti 2009

Hjälp!

Klick, klick, klick, klick. Oj så lätt det är att beställa några fler böcker från Bokus. Jag är verkligen en bokoholic. Finns det något AB som jag kan gå med i? ”Hej, jag heter Lilla O och jag är en … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker, I-landsproblem | Märkt , | 10 kommentarer

God mat utan krångel -definitivt!

Min mamma gav mig kokboken Köp hem 5 Laga god vardagsmat med bara 5 ingredienser med recept ur Allt om mat och trots att jag inte provlagat ännu vågar jag mig på att rekommendera boken. Jag hoppas att den blir … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker, Familj | Märkt , | Lämna en kommentar

Tacksam, visst är jag det!

Jag fortsätter min rapport från läsningen av Skriet från kärnfamiljen av Rebecka Edgren Aldén och Tinni Ernsjöö Rappe. Ett viktigt kapitel har titeln ”Glad, kåt och tacksam?” och är verkligen intressant läsning. Tacksamhet är något man förväntas känna och det … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker, Familj, Genus | Märkt | Lämna en kommentar

Tematrio – Outläst

Denna vecka vill Lyran att vi berättar om tre böcker som vi inte avslutat och förklarar varför det blev så. Jag ger sällan upp en bok, men faktum är att det blir mer och mer ofta. Jag har helt enkelt för lite … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 3 kommentarer

Lek i Prides anda

Storebror och Lillebror satt och lekte med sina dockor och gosedjur och började diskutera vem som skulle var mamma och vem som skulle vara pappa. Argumentationen började övergå i bråk när jag sa till dem att båda kunde vara pappor. ”Går … Fortsätt läsa

Publicerat i Familj | Märkt , | 6 kommentarer