Dagsarkiv: 12 augusti 2009

Pedagogik utan pedagogisk forskning

Har inte GP längre och hade därför missat specialpedagogen Bengt Perssons inlägg i skoldebatten. Kanske tycker jag  att artikeln är så bra för att den stämmer så väl med mina åsikter. Någon som tycker som jag måste väl ha rätt?! Nej, … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | 1 kommentar

Krimalfabetet P

Paperbacks alfabetsgenomgång har hunnit fram till P. En av de bästa deckare jag läst är Patient 67 av Dennis Lehane. Måste läsas! Jag blev riktigt lurad och det är både kul och frustrerande. Vi läste den i vår bokklubb och … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 7 kommentarer

Bokstaven E

Bättre sent än aldrig hoppar jag på Malins A-Ö utmaning där man ska nämna en bok, en författare och gärna också en litterär karaktär på varje bokstav. Den fjortonde bokstaven är E, undrar lite över ordningen men jag kör på. Sedan … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | Lämna en kommentar

Mina barn har det så bra

Innan jag sätter igång med dagens jobb måste jag hylla personalen på mina grabbars förskola. Efter lämningen idag kände jag mig helt lycklig. Alla goa fröknar som på alla sätt visar att de tycker om mina små pojkar. Som helt … Fortsätt läsa

Publicerat i Familj, Funderingar | Märkt , , | 3 kommentarer