Dagsarkiv: 28 augusti 2009

Dagens barnsligaste

På väg hem från jobbet är det 70 eller 50 väg. Jag körde som vanligt lite för fort, drygt 80 på 70-vägen. Vad händer då? Jo en långtradare kör upp bakom mig och kommer hysteriskt nära. En liten inbromsning och … Fortsätt läsa

Publicerat i I-landsproblem | Märkt | Lämna en kommentar

Trevlig helg!

Nu ger jag mig. Ska lämna mitt kaotiska skrivbord och ta mig hemåt. Ikväll är det bokklubb. Kul att träffa alla! Hoppas att V har valt en bra restaurang och en bra bok att läsa. Vi brukar turas om med … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 2 kommentarer

Nyckeln till kunskap?

Mina fyraårige son säger stolt att han är snabbast av alla, bäst på att stå i mål, bäst på att spela dinosauriespelet på datorn, bäst på att skriva bokstäver. Listan kan göras lång. Hans självförtroende är orubbligt då han helt … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | 3 kommentarer

Tala om björntjänst

Alla föräldrar vill att det ska gå bra för deras barn. Pappan som ändrade sitt barns betyg till MVG i flera ämnen kanske tog i lite väl mycket. Läs mer här.

Publicerat i Skolsnack | Märkt | Lämna en kommentar

Skriet från kärnfamiljen

Jag har redan skrivit en hel del om boken Skriet från kärnfamljen av Rebecka Edgren Aldén och Tinni Ernsjöö Rappe.  Läser också flitigt den tillhörande bloggen som bland annat behandlar det eviga vardagspusslet. För mig var det skönt att läsa … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 1 kommentar