Dagsarkiv: 04 augusti 2009

Bokustoppen augusti

Paula har gjort en sammanställning över böckerna som legat i topp under juli: Luftslott av Sheila O’Flanagan Människohamn av John Ajvide Lindqvist Den jag ville ha av Sheila O’Flanagan Skumtimmen av Johan Theorin I en annan del av Bromma av … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 1 kommentar

Kan man tvinga fram läsglädje?

Läste just ett inlägg om läsning i skolan av Vixxtoria där hon ställer frågan om det är möjligt att läsa böcker i helklass utan att förstöra läsupplevelsen för eleverna och i förlängningen krossa deras läslust? Jag var en barnsligt envis elev själv … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker, Skolsnack | Märkt , | 7 kommentarer

Roligt om läsning!

Hittade länken till ett underbart klipp om läsning hos Skolfröken. Klicka här för att höra vad Jeff i Couplings har att säga om ämnet! Underbart!!!

Publicerat i Böcker, Tv, film och radio | Märkt , | 3 kommentarer

Jag vill ha riktiga böcker

Jag tror att jag är ganska konservativ när det gäller vilket format jag vill att mina böcker ska ha. Visserligen föredrar jag pocket framför inbundna, men jag gillar inte att lyssna på böcker och skulle inte kunna tänka mig att … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 1 kommentar

Utvilad? Ganska! Pigg? Aldrig!

Snart är sommaren över, trots att det inte känns som om den börjat på riktigt. Network-Camilla undrar om vi stressar av under semestern. Då vi haft en sommar med mycket husfixande har det inte blivit så mycket avslappning. Det är nog … Fortsätt läsa

Publicerat i Familj, Funderingar | Märkt | Lämna en kommentar