Dagsarkiv: 15 augusti 2009

Nu snackar vi!

Tack Mona för att du vågar sticka ut hakan! Kvotering i styrelser är troligen enda sättet att få någon jämlikhet där. Män anställer män och ingen klagar på den snoppkvotering som ständigt pågår.  Som det ser ut nu går utvecklingen … Fortsätt läsa

Publicerat i Genus | Märkt | 22 kommentarer

Bokstaven W

Jag blandar och ger och här kommer första bokstaven i Malins A-Ö utmaning: Bok: (The) Winds of war, Herman Wouks  bok om andra världskriget som också blev tv-serie. Jag älskade både böckerna och serien. The Winds of war var dessutom … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 2 kommentarer

Läsning som gav mersmak!

För ett tag sedan läste jag Dotter önskas av Katerina Janouch och blev positivt överraskad. Det är inte så att jag haft väldigt låga tankar om Janouch som författare, men jag har nog tänkt på henne främst som realtionsexpert och … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 4 kommentarer