Dagsarkiv: 20 augusti 2009

Första dagen

Jag hade en bra dag idag, men hjälp så intensiv. Hann med tio minuters lunch tillsammans med eleverna och i  övrigt har det gått i ett. Nu är jag så trött så trött. Hade glömt hur trött i huvudet man blir … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | 3 kommentarer

Bokstaven T

Bokstaven T är åttonde bokstaven i Böcker A-Ö: Författare: Johanna Tydell vars debut I taket lyser stjärnorna är helt fantastisk. Uppföljaren Det fattas en tärning är också bra. Bok: Tusen strålande solar av Khaled Hosseini fick mig att gråta floder, men … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 3 kommentarer

Flickan under jorden

Elly Griffiths har skrivit Flickan under jorden som är en deckare med arkeologisk touch. Huvudpersonen Ruth Galloway är arkeolog och föreläser på universitetet. När kvarlevorna av en flicka hittas vill kriminalkommissarie Harry Nelson att hon undersöker benens ålder. Det visar … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 2 kommentarer

Dagens i-landsproblem

Mormor och morfar firar diamantbröllop i december och vill bjuda oss på en resa till solen. Hyperlyxigt. Insåg dock att vi kommer att missa Eddie Izzard på Scandinavium. Biljetterna är köpta. Man kan inte få allt här i världen.

Publicerat i I-landsproblem | Märkt | 3 kommentarer

Äntligen

Idag kommer de som gör mitt jobb så fantastiskt, mina elever. Jag har pratat med de flesta i telefon de senaste dagarna och merparten är grymt sugna på att komma igång. Alla tyckte i alla fall att det var trevligt att prata ett … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt | 4 kommentarer