Dagsarkiv: 09 augusti 2009

15 betydelsefulla böcker

Från En annan sida kommer denna utmaning: Rules: Don’t take too long to think about it. Fifteen books you’ve read that will always stick with you. First fifteen you can recall in no more than 15 minutes. Tillit till dig, … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | Lämna en kommentar

Topp 5 drömgäster

En Topp 5 som inspireras av Go’kvälls fiktiva middag. Ingen piffig dukning och ingen meny, bara en enkel fråga: Vilka fem nu levande personer skulle du hest vilja träffa? 5. Oprah Winfrey har mer makt än många politiker i ett … Fortsätt läsa

Publicerat i Topp 5 | Märkt , , , , | 1 kommentar

Är sju lärare fler än nio?

Malin Siwe skriver i DN att lärartäthet och kvalitet inte hör samman och snurrar in sig i sin egen argumentation. Bättre med sju skickliga lärare än nio av varierande kvalitet är hennes huvudargument och det kan tyckas självklart om det … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , , | 5 kommentarer

Varför bryr jag mig egentligen?

Jag blir lite trött på mig själv, men jag börjar faktiskt också undra vem den mystiske Lars Kepler är. Måste ta och läsa boken för att kunna komma med mer kvalificerade gissningar. Senast i raden av misstänkta är John Ajvide … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 7 kommentarer