Dagsarkiv: 31 augusti 2009

Nästa bok

Till nästa träff med bokklubben ska vi läsa Handel med döden av Simon Kernick. Låter som ett bra val. V var snäll att välja del ett så att jag slipper läsa ihjäl mig. Har en liten fixering vid att läsa … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , , | Lämna en kommentar

Tematrio – Ursprungsbefolkning

Helt klart ett jättesvårt tema den här veckan hos Lyran. Jag fick fundera en hel del innan det blev en trio: 1. Rabbit-proof fence av Doris Pilkington handlar om tre aboriginerflickor, eller egentligen halvblodsflickor då de har vita pappor. Inte … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 2 kommentarer

Ett lite annat perspektiv

Jag har fått en del kommentarer som gått ut på att jag inte verkar förstå att kommunerna har det tufft och att de som hamnat utanför i samhället får skylla sig själv. Jag hävdar gång på gång att man måste … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , , , | 8 kommentarer

Bokstaven S

Femte bokstaven i Malins utmaning är S: Bok: Sandor slash Ida av Sara Kadefors. En av de bästa böcker för ungdomar som skrivits. Jag gillar sättet av skriva där både datorer och möten är viktiga. Stora och viktiga frågor som … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 1 kommentar