Dagsarkiv: 17 augusti 2009

Vad kännetecknar en bra lärare?

Jag ska gå och knyta mig då timmen mellan 22 och 23 försvunnit som vanligt, men vill innan dess tipsa om DN:s porträtt av läraren Willi Lang. Jag önskar visserligen att jag är pensionär vid 67, men fram tills pensionen … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt , | Lämna en kommentar

Från 0 till 100!

Det tog inte många sekunder innan jag snurrade runt som vanligt på jobbet. Tusen tankar i huvudet och lika många saker som ska göras, eller borde gjorts typ igår. Senast. Vi tillbringade förmiddagen med att lyssna på en föreläsning som … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt | 1 kommentar

Tematrio kalas

Veckans tematrio handlar om kalas! Berätta om tre böcker där man firar något; en födelsedag, en speciell händelse eller högtid eller något annat.  1. A long way down av Nick Hornby inleds på en nyårsfest i London där några människor … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 9 kommentarer

Vilken sorts lärare är du? Del 2

Är du den schysste kompisen, den auktoritäre, den försiktiga, den obegriplige eller den trötte? Det finns säkert fler typer av lärare. Den auktoritäre har jag mött ett flertal av. Ofta lite äldre som gillar Björklunds snack om hårdare tag. Rädda … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack | Märkt | Lämna en kommentar