Dagsarkiv: 16 augusti 2009

Topp 5 inför hösten

För lärare är höstterminens start mer nystart än nyår. I alla fall är det så för mig. Den nya kalendern är inköpt, liksom en matchande rosa penna så att det ska kännas kul att fylla i alla möten. I-Poden är … Fortsätt läsa

Publicerat i Skolsnack, Topp 5 | Märkt | 4 kommentarer

Ett ord att adoptera?

Jag och maken delade en mugg kaffe i bilen. ”Usch, jag gillar inte att dricka kaffe med ett sådant där fånigt lock”, sa maken ”Inte jag heller”, svarade jag, ”men det skvimpar över så lätt annars”. ”Skvimpa, så kan man … Fortsätt läsa

Publicerat i Funderingar | Märkt | 7 kommentarer

Då, nu och sedan

Inspirerad av Emily i L M Montgomerys böcker skrev jag som femtonåring ett brev till mig själv att öppnas tio år senare. Året var 1989 och 1999 öppnade jag brevet. Precis som i Emilys brev ramlade det ut en torkad … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker, Funderingar | Märkt , | 2 kommentarer