Dagsarkiv: 14 augusti 2009

Dagens i-landsproblem

Har äntligen fått iväg min älskade hårddiskbox på reparation då den hastigt och lustigt glömt att den faktiskt har en hårddisk i sig. Det funkade inte att spela in och inte att titta på något inspelat. När jag väl kom … Fortsätt läsa

Publicerat i I-landsproblem | Märkt | Lämna en kommentar

Bokstaven O

O är egentligen bokstav nummer 10 i Malins A-Ö utmaning, men då jag inte hoppade på förrän vid bokstav nummer 14 tar jag igen de övriga 13 så fort jag kan och i den ordning lämpliga författare/böcker och karaktärer poppar … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | Lämna en kommentar

Låter onekligen spännande!

Håkan Nessers nya bok Maskarna på Carmine Street  utspelar sig i New York och låter som en riktigt bra kriminalroman. Så här skriver SvD ”På ytan har vi att göra med en ganska konventionell detektivberättelse. Men Nesser gräver djupare och laddar den … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | 2 kommentarer

Mannen i mina drömmar

Jag älskade I en klass för sig och direkt när jag läst ut den beställde jag Mannen i mina drömmar och American Wife för att riktigt kunna frossa i Sittenfeld. Även Mannen i mina drömmar är en bra bok, men … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | 3 kommentarer