Dagsarkiv: 22 augusti 2009

Manifest med glimten i ögat?

”Den skönlitterära prosans obegränsade potential gör den till en unik konstform. Vi tänker aldrig sälja ut den, aldrig heller överge den, aldrig heller gå vilse i den. Vi vill skriva romaner som blir lästa. Vi vill göra 2010-talet till ett … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt | 1 kommentar

Söderberg + Ekman = Sant

Jag har aldrig haft någon längtan efter att läsa Kerstin Ekman. Varför vet jag inte egentligen. Det är bara en fix idé inget annat. Nu när hon skrivit en bok inspirerad av Doktor Glas av min favoritförfattare Hjalmar Söderberg blir … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , | Lämna en kommentar

Till min hemliga bokvän

Är med i bytet Pocket och Prassel och här kommer lite info till min hemlige bokvän: * Favoritgenre? Deckare, chick-lit, samtidsromaner och klassiker. * Favortiförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?) Jonas Gardell, Per Anders Fogelström, Maria … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 1 kommentar

Bokfrågor en lördag för sent

Bokfrågor från Fiktionista Enkät – 10 frågor en lördag Jag har satt ihop en liten lördagsenkät. Om du vill delta kan du för enkelhetens skull kopiera frågorna nedan och klistra in på din egen blogg. Lämna sedan en kommentar efter … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 2 kommentarer

Vad är ett bra språk?

När jag skriver om böcker jag läst blir det ofta någon kommentar av språket. För mig är språket väldigt viktigt. Ett bra språk kan få mig att läsa ut en kanske inte så bra historia, medan ett dåligt och irriterande … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , | 2 kommentarer

Bokstaven J

Bokstaven J är den trettonde boken i Malins A-Ö utmaning. Eftersom jag startade med nummer 14 gör jag mitt bästa för att förhoppningsvis komma ikapp. Det verkar ha varit en utdragen utmaning så det är kanske inte omöjligt att jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Böcker | Märkt , , , | Lämna en kommentar