Från Asien till Oceanien

Jorden Runt

Det blev inte så mycket läst i Asien som jag hade önskat, men de böcker jag läste var läsvärda. Norweigan Wood av Haruki Murakami stod oläst i min bokhylla länge och jag är glad att jag äntligen fick läst den. Mer om vad jag tyckte kan du läsa här.

Fler blev det inte av Lyrans utvalda, men en deckare slank med Jadeögat av Diane Wei Liang som var intressant läsning om Kina, men kanske inte direkt någon deckarupplevelse. Mer om boken här.

Passar också på att tipsa om två gamla favoriter, tegelstenen En lämplig ung man av Vikram Seth och Rismodern av Rani Manicka.

Nu drar jag vidare till Oceanien och först läser jag Rabbit Proof-fence av Doris Pilkington.

Detta inlägg publicerades i Böcker och märktes , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Från Asien till Oceanien

  1. Lyran skriver:

    Diane Wei Liangs andra deckare om Mei är också läsvärd, tycker jag.

Lämna en kommentar